2 veckor efter tentan

Hej igen alla nära och kära.
Nu har exakt två veckor gått sedan jag skrev sluttentan. Jag som skev den databaserade på First Certificate var den allar första tentadagen. Sedan under föregående vecka hade alla olika dagar man skrev på beroende på klass och beroende på om det var pappersbaserat eller databaserat.
Men bortsett från tråkigt tentasnack så måste jag säga att veckan efter tentan har varit ganska fullbokad när det gäller att träffa vänner från skolan och utgång på kvällarna. Med andra ord en riktigt rolig vecka! Så mycket som jag var ute och dansade förra veckan brukar jag normalt knappt göra på ett år. Mestadels har vi varit i Manly när vi har gått ut på kvällarna, men en utav dagarna så åkte vi in till Sydney. Inne i Sydney var vi på en pup som heter "Iwy". Man går in i en byggnad, går upp två trappor och kommer till ett jätte stort dansgolv med två jätte barer på vardera sida. Väl på dansgolvet så sa en polare till mig: "Robin, look up". Av min stora förvåning stod vi alla och dansade under stjärnhimlen som var helt fantastisk denna kväll, och runt om hade såg man topparna på alla skyskrapor runt omkring en. Rätt häftigt!
Förra lördagen så åkte jag in till Manly för att tillbringa den sista dagen med min närmaste vän under dessa tio veckor som varit. Denna dag var också den sista dagen för vissa att skriva tentan så vi passade på att möta upp dem efteråt om ta en öl tillsammans nere på Manly Wharf. Efteråt var det dags att ta farväl, och det var inte det lättaste. Precis innan man skulle säga hej då så kom alla tankar upp som: "Tänk om man inte träffas igen" eller "Det är kanske sista gången vi ses". Jobbigt och tårfyllt blev det!
Fortsatt under denna vecka har det varit extremt lugnt. I söndags åkte jag och farfar tillsammans med hans vän Thomas en sväng i hans nya Volvo C70 T5. Vi lyckades iaf ta en liten tur innan ovädret kom.
Förhoppningarna om att få kunna använda surfbrädan första gången har blivit avbokade pga det ostabila vädret som är här nere just nu. Suck!
Som jag nämnt i tidigare inlägg så har Sydney inte haft en sådan här kall sommar på över 50 år, och det tycks hålla i sig. Har också suttit och tittat lite lätt på om jag ska ta en kite -eller vindsurfinglektion men tyvärr inte vågat pga den oförutsatta vädret. Men men, man passar på att sola och bada i poolen när väl solen tittar fram.
I onsdags så åkte jag in till stan för att försöka göra en ombokning på min biljett. Jag åkte in så att jag var där strax innan elva för att kunna ha god tid på mig att gå runt och titta lite på stan. Ombokningen gick bra, men var dock tvungen att betala 150 AUD för ombokningen trots avbeställningskydd. Så det var inte så väntat, men nu är iaf resedatumet hem spikat. Jag kommer hem den 4:e Februari tidigt på morgonen, runt kl: 6 tror jag det var.
Efter mitt besök på Thai Airs kontor så gick jag vidare och tittade lite och blev lite överraskad över att det fanns så mycket butiker man ville stanna och titta i. Den mest intressanta butiken var nog utan tvekan:
DEN HÄR!!!
En applebutik på tre våningar. Omöjligt för Robin att bara gå förbi utan att gå in och titta. Tror hursomhellst att det var bland de häftigaste butiker jag varit i. Här hade dom samtliga produkter från Apples utbud plus tillbehör. Datorer på bottenvåningen, iPods/iPads/iPhones på mellanvåningen och på övre våningen hade de personlig hjälp. Imponerande butik, och efter ungefär 40 minuters tittande så fortsatte jag på samma gata där jag också hittade en jätte butik som sålde alla sorters systemkameror med alla typer av tillbehör. Heaven!!!
Jag fortsatte gå i riktning mot centralstationen för att se om det fanns några intressanta tåg att titta på, och tur hade jag, för inne på en utav plattformarna stod "Indian Pacific". Det är ett persontåg på minst 20 vagnar som går från Sydney tvärs igenom Australien till Perth. En resa som tar drygt 4 dagar.
Efter detta så gick jag vidare mot Chinatown som jag aldrig tidigare varit i, och jag tror nog för första gången i mitt liv att jag kände mig lite unik. Helt plötsligt var det bara asiater runt om en. Inte en vit så långt ögat kunde nå.
Jag fortsatte min promenad ner mot Chinese Garden. Tror att jag var där i minst en och en halv timme och tog 80 bilder. Det var så otroligt läckert! Tyvärr lite för mycket bilder för att lägga upp på bloggen, men jag har några exempel:
Tiden går fort när man har trevligt, så efter drygt en och en halv timme så var det dags att bege sig hemåt. På väg mot bussen avslutade jag med två rejäla sushi rullar. Mums!
Vi får se vad som händer härnäst. Tyvärr så är det ganska tomt i Sydney just nu för att de flesta som jag känner från skolan har åkt hem eller rest till något annat ställe i Australien. Har hört att några eventuellt ska komma tillbaka till Sydney strax innan nyårsafton, så det återstår att se.
Men!!!!
Om två veckor så kommer min kusin Patrik ner till aussie för att göra samma kurs som jag har gjort. Ser verkligen mycket fram emot det :D :D!!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

Va härligt du har det. Passa på att åka upp till Cairns, ut och snorkla eller ta dykcert ? När vi var där (för hundra år sedan) så fixade inte jag dykningen men det var helt underbart att snorkla. Det är kanske bättre väder längre norrut. Ta hand om dig och hälsa .

Kramar från Knosterstigen

2011-12-16 @ 09:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0