En nykomling

Hej alla!
Då var det snart två veckor sen mitt senaste inlägg gjordes. Vad har hänt sen dess då? Kort sagt har det varit ganska lugnt. Julafton har varit, och jag kan säga att jag verkligen saknade familjen, och konstigt nog, också minusgrader och snö just under denna dag. Visst är man i ett varmt och härligt land, men jul ska helt enkelt firas med mörker och minusgrader. Julstämning i ett sådant här land är lika med noll.
Men vädret blev lite bättre under julhelgen och då passade jag på att lägga mig på stranden både på julafton och juldagen. Men sedan kom regnet tillbaka :(
Men det blev det dock ändring på ganska snabbt. Den 28:e december så kom min kusin Patrik ner, och otroligt nog så tog han med det fina vädret också. :D
Han kom kl: 07.20 på morgonen till Sydney, och hela dagen spenderades vid poolen.
Fantastiskt att det blev en sådan varm och härlig dag. :D
Kan inte ha blivit så mycket bättre, och Patrik kunde utan tvekan inte ha valt en bättre tid att komma. Dagen efter började med tjocka moln, men då passade Patrik och jag på att åka ner till Warringah Mall för att titta på lite REA-produkter och passade också på att köpa ett telefonkort till Patrik som han kan använda under sin vistelse i Australien. Sedan började det spricka upp och bli fint väder så vi tycke det var dags att åka hem för ett dopp i poolen. Någon timme senare så fick vi besök av Amba och Sande (barnbarn till Clare) som kom över på lite fika. Vi alla satte oss vid poolkanten där vi spenderade nästan hela eftermiddagen med snacks, musik, och klarblå himmel ovanför oss. Fantastiskt trevligt!! :D
Dagen efter (idag) vaknade vi otroligt nog av klarblå himmel trots att väderrapporten hade sagt annat. Vad vi skulle göra idag var givet, Stranden!!!
Vi började dagen med att låna farfars bil för att ta en tur från Dee Why beach och följde kusten mot Freshwater beach för att se vilken beach som verkar bäst. Därefter åkte vi hem för att äta lunch för att sedan få en skjuts av farfar ner till Dee Why beach.
l
Vi försökte oss på surfning, men vågorna var inte lätta idag. Bevisbilder på surfandet kommer till nästa besök på stranden och i nästa inlägg på bloggen. Jag lovar. För det mesta låg vi uppe och solade, men temperaturen i vattnet var det inge fel på. Själv skulle jag tippa att det var runt 22 - 23 grader.
Efter drygt två timmar var det dags att bege sig hemåt. Solen brände extremt och vi började känna oss trötta, så vi åkte upp till huset för att ta ett dopp i poolen istället. Ikväll ska Patrik och jag möta upp Sande nere i Manly för att ta några öl.

Kommentarer
Postat av: Faster Lena

Ser riktigt Nice ut! Kram

2011-12-30 @ 11:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0