Nya skolan

Snart har man gjort klart den 6:e veckan på kursen, 4 återstår. Den här veckan har vi haft en s k "Mockweek", vilket innebär att vi har gjort en hel cambridge tenta, fast som övning inför den riktiga för att ha koll på hur man ligger i alla delmoment. Idag, torsdag, fick vi tillbaka våra resultat och i de flesta delmoment var jag hyfsad förvånad över resultatet. Mest åt det positiva hållet förstås :).
Jag klarade alla delmoment med godkända resultat, utom ett. Det enda som jag inte riktigt nådde godkänt resultat i var delmoment "Writing". På en cambridge tenta så ska man ha minimum 60%, på writing hade jag 54%. Men pga de övriga resultaten så vägde de upp så att jag fick ett godkänt resultat. Det slutgiltiga resultatet blev 71%.
Nöjd? Både ja och nej. Det fanns några delmoment som jag Vet att jag kunde gjort bättre ifrån mig. Framför allt Writing och Speaking.
Nog om det.
Varför jag gör ett nytt inlägg är för att berätta lite om den nya skolan.
Skolan ligger somsagt numera precis vid Manly beach. Våran klass har haft tur som har fått ha ett klassrum i riktning mot vattnet, men nästa vecka ska det tyvärr bli ändring på det, för då ska de flytta om klasserna så att de som inte ha fått havsutsikt också ska få chansen att ha det.
Men det klassrummet som vi än så länge har är den på nedersta våningen med den större balkongen utanför, strax ovanför Manly Grill. Helt ok.
Skolan har nästan hela byggnaden. Man går in i en liten dörr till vänster om Manly Grill, och sedan har skolan de tre våningarna ned ifrån och upp. Byggnaden har tidigare tillhört "Navitas Australian College of English", men har nu flyttat in till ett mindre komplex i centrala Manly.
Utsikten från balkongen säger det mesta. Här kan man se allt. Det var härifrån som jag såg valarna och delfinerna. Personligen tycker jag att det är lättare att koncentrera sig under lektionerna när man vet att man har den här utsikten. Vi får se om man klarar att hålla koncentrationen uppe när vi nästa vecka måste byta klassrum med utsikt åt andra hållet.
Återstår att se!

Kommentarer
Postat av: Tomtom

Verkar kanon

Ha det bra och fortsatt lycka till

2011-11-05 @ 13:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0