Vad har hänt?

Ja vad har hänt den senaste veckan?
Inte så speciellt mycket annat än att det har varit vanliga skoldagar med mycket övningar inför den stora tentan. De som har gjorts utanför skolan, är att man efter de dagar man har slutat tidigt gått ut med några från skolan och ätit lunch och därefter suttit på skolan och gjort läxor, eller alternativt lagt sig på stranden och gjort läxor där istället.
Förr förra veckan en dag när vi slutade tidigt åkte vi några stycken in till Sydney för att bl.a. gå runt och titta lite och sedan ta en promenad över Harbor Bridge till Milsons Point.
Tanken var från början att kanske ta en fika på vid Milsons Point, men efter promenaden så började många bli trötta, så istället tog vi första bästa färja tillbaka till Circular Quay.
Vid Circular Quay delades gruppen i två delar. Den ena åkte med färjan tillbaka till Manly, medan jag och drygt 6 pers till bestämde oss för att åka upp i Sydney Tower, dels för att se den härliga utsikten, men också för att kolla på solnedgången.
Numera när man åker upp i Sydney Tower så kan man göra en s k "Sky walk", vilket innebär att man åker allra högst upp på Sydney Tower och gå utanför byggnaden på en glasbalkong, och så har man 300 meter under fötterna. Jag och min närmaste vän Thomas hade velat göra den turen, men det ville ingen annan i gruppen göra dock. Ju fler det hade varit, ju roligare och mer prisvärt hade det blivit.
Men men, man kan inte alltid få som man vill. Istället åkte vi upp för att titta på den härliga utsikten och den vackra solnedgången. Utan tvekan, värt det också!
Klockan började närma sig åtta på kvällen, och det var dags att bege sig hemåt. Dagen hade varit fantastisk med vackert väder och ca 28°C. Men solen hade satt sina spår, och jag hade blivit solbränd i ansiktet för tredje gången under den här resan. Aj aj aj! Det sved lite grann, och man var otroligt varm pga den solbränna man hade fått.
På vägen till bussen köpte jag mig en stor cola för att kyla ner mig lite, och passade samtidigt på att beställa en sushi meny. Kändes genast mycket bättre, och gott var det!!!
Veckan gick fort och helgen kom.
På lördagen hade jag blivit medbjuden av Sande till Ambas nya pojkväns inflyttningsfest nere i Manly. Finklädd kom jag till partyt, icke medveten om att det var en speciell dresscode :S. Ämnet var: "Wear something you normally never wear on a party". Inte så lyckat kanske, men partyt blev samtidigt heller inte det mest lyckande. På partyt kände alla 'alla', och det kändes som att man sa hej till alla, och helt plötsligt hade man 10 st ryggar mot sig.
Veckan som precis varit har varit ganska fullpackat med plugg, men det har ändå varit några eftermiddagar som har spenderats på stranden med några från skolan. På torsdagen fick vi besök av delfiner utanför klassrummet igen. Denna gång var de mycket närmre, och nu surfade de i vågorna med alla surfare, och gjorde höga hopp. Samma dag senare på kvällen gick vi ner till den tidigare nämnda nattklubben Shore Club för att dansa och festa loss lite.
Helgen som varit har varit väldigt lugn. Viss tid har spenderats till plugg, slappande och lite kvalitetstid med Farfar och Clare :)
Passade också på att försöka ta lite fina bilder på mina favoritfåglar här nere i down under, "Rainbow Lorikeet", och resultatet blev ändå hyfsat lyckat.
Skolans sjunde vecka har nu börjat, och bara två veckor kvar till tentans första del, 'Speaking'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0