Glädjebesked

Hej hopp alla nära och kära!! :)

Vad kan nu detta vara? Ett glädjebesked? För vad? För vem?
Lugn, jag ska berätta ;)
Det hela började för lite över två veckor sedan när Patrik skrev upp sig på en lista. En lista för Surf Camp som skulle vara under helgen den 13:e till den 15:e Januari. Dessvärre så var Patrik lite sent ute. 20 stycken från skolan kunde få plats, men Patrik hamnade på reservlista som första reserv. Både jag och Patrik hade goda förhoppningar på att Patrik skulle komma med i alla fall, men en vecka hade gått och ingen verkade skriva av sig från listan.
På tisdagen veckan därpå frågade Patrik skolan om någon hade hoppat av, och svaret var nej. Men på vägen hem på bussen så fick Patrik ett samtal från skolan att han hade kommit med. Så otroligt glad för Patriks skull att han kom med eftersom jag verkligen hade rekommenderat honom att haka på på Surf Camp under en helg.
När han väl kom hem och berättade om glädjebeskedet, så kände jag själv att jag var så otroligt sugen på att haka på. Med tanke på att det tydligen hade varit så populärt på skolan att skriva upp sig på Surf Camp så hade jag inga större förhoppningar på att komma med. Också med tanke på att jag inte längre var elev på skolan. Men trots detta bestämde jag mig ändå för att göra ett försök och skriva ett mail till surflärarna direkt om det ändå fanns en plats. Hade fått mailadress från tidigare Surf Camp. Fick ganska snabbt ett mail tillbaka om att de dessvärre inte hade det. Skrev ändå ett mail tillbaka om ifall det skulle vara någon som hoppade av så kunde dom höra av sig.
Onsdagen kom och jag kollade om jag hade fått något svar på mailen. Svar hade jag fått och det var mycket positivt. En utav surflärarna kände igen mig från förra Surf Camp och annordnade en extra plats till mig, och gav mig också samma rabatterade pris som eleverna på skolan fick. Ja vad säger man? Tror inte svaret hade kunnat blivit så mycket bättre. :D
På fredagen den 13:e januari bar vi av söderut mot Bendalong.
Till skillnad från förra gången så var det en betydligt större grupp. När jag åkte första gången var vi inte fler än 13 personer. Denna gång var vi 26 personer. På bilden ovan ser ni några utav tälten uppradade. Jag och Patrik delade på det blåa tältet längst bort till vänster.
Innan vi åkte dubbelkollade jag hur vädret skulle bli till helgen, och tyvärr så såg det rätt ostadigt ut. 20 grader och regn var inte direkt det man ville ha när man surfar. Men precis som förra gången hade vi tur. Det regnade inte en enda gång när vi väl surfade, och temperaturen låg mellan 23-24 grader. Tyvärr var aldrig solen riktigt framme, men det var snarare ganska skönt för att jag hade fått en rejäl ansiktsbränna (för 5:e gången under dessa fyra månader) sen vi var på stranden i torsdags. Temperaturen i vattnet var dock fortfarande varmt, c:a 22-23 grader kanske.
Med actionkameran på plats på huvudet och en taggad Patrik är på väg ner i vattnet för att känna på vågorna. Patrik och jag hade några gånger försökt att komma upp på brädan, men det var tyvärr inte det lättaste pga att det var ganska hård sjö.
Men vi kom upp i alla fall. På bilden ovan ser ni Patrik surfandes, och hade precis gjort en high-five till surfläraren till höger. Hur gick det för mig då?
Nja...förra gången jag var på Surf Camp kändes det betydligt enklare, men den sista lektionen var vi på en strand med betydligt lugnare sjö. Där lyckades jag i alla fall komma upp på de flesta utav alla försök. Den sista lektionen fick vi också lära oss att svänga. Denna gång valde jag också en bräda med endast två fenor, från det normala tre. Detta gör det lite lättare att svänga snabbt. En våg, som det förhoppningsvis kommer bilder på senare från Surf Camp kameran, så surfade jag längs med vågen istället för framför vågen. Det kändes så sjukt häftigt!!!
De flesta gångerna gick det somsagt bra...
...andra gånger gick det mindre bra när en Joel svänger in framför mig! ;)
Summa och summarum så var helgen helt fantastisk....igen!!! :D
Så otroligt tacksam och glad över att jag fick uppleva det här igen. Skulle kunna tänka mig att göra det här varje helg.
En utav surflärarna sa: "Du borde skaffa dig en tjej här nere och flytta hit, så kan du börja jobba som surflärare".
Australien och surfing i alla ära men det finns för mycket jag skulle sakna om jag flyttade hit.

Nu återstår det 18 dagar innan man är tillbaka i kylan igen. Trots att jag saknar min familj, min släkt och mina vänner så extremt mycket nu, så har jag fortfarande ingen lust att åka hem. Skulle vilja flytta ner Sverige hit under vinterhalvåret. :)
Många varma hälsningar och kramar från down under. Saknar er så otroligt mycket där hemma. Sköt om er så länge så hörs vi längre fram i nästa inlägg.
CHEERS!!







Kommentarer
Postat av: Mamma Sussie

Så härligt med alla dina inlägg Robin! Toppen att du kom med på surf-camp igen! Må så gott! KRAM från din Mor!

2012-01-16 @ 11:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0