Två veckor återstår i varma aussie

Hej igen alla nära och kära :)
Hoppas alla mår bra där hemma i Sverige. Som överskriften säger så återstår det nu bara två veckor av min vistelse här i Australien. På fredag om exakt två veckor kl: 16.50 lyfter planet från Sydney via Bangkok tillbaka till Stockholm. Vistelsen hittills har varit helt fantastisk trots en mycket kall och ruggig decembermånad. Längre fram kommer jag att skriva en resume av hela min vistelse här nere om vad jag har varit med om. Det kommer bli ett långt inlägg kan jag lova. Kommer också att göra ett stort bildspel som alla kan få ta del av när jag kommer hem igen som ett bevis på vad jag har varit och gjort.
Men det är inte slut än...
Nu på söndag tidigt på morgonen så tar jag flyget upp till Byron Bay för att se hur den delen av Australien ser ut. Jag kommer att vara där uppe fram t.o.m. torsdag och är tillbaka i Sydney sent på eftermiddagen samma dag, då jag har exakt en vecka kvar innan hemresa. Vad som kommer hända där uppe vet jag inte till hundra. Bokade bara en biljett i sista sekund för jag kände att jag behövde se en annan del av Australien innan man åker hem, men jag kommer nog att besöka Australiens östligaste punkt, evetuellt åka upp till Brisbane för att se hur den staden är, och så kommer jag också troligtvis att hälsa på en kompis jag känner från Sverige som studerar musikproduktion i Byron Bay.
Så det ska bli otroligt intressant att få åka upp till Byron. Har också hört att det är mer tropiskt klimat där uppe vilket jag gillar skarpt.  :)
Ett inlägg med bilder från Byron kan ni vänta er när jag kommer hem igen...det kan jag lova.
Annars, vad är det som har hänt den senaste veckan? Det har varit ganska lugnt. Har varit på stranden ibland, legat vid poolen, men också varit tillsammans med Patrik och hans polare från klassen. Senast i går var vi ca 10 pers på Freshwater beach ute och surfa. Senare på kvällen gick vi till en bar nere vid stranden i Dee Why.
Under dåliga väderförhållanden så har jag spenderat en del tid framför datorn för att kasta ut ansökningar till olika jobb. Har inte hört något från jobben än, så det sätter lite press på en nu när det bara är två veckor kvar.
Ett längre inlägg om Byron kommer somsagt längre fram.
Ha det bra alla så länge!

Kommentarer
Postat av: Robban

Nu har du gjort något vi aldrig gjort, sett något annat än sidney.

Det skall bli härligt att få se dig i Sverige snart, kram Pappa

2012-01-26 @ 07:59:01
Postat av: Robban

Nu har du gjort något vi aldrig gjort, sett något annat än sidney.

Det skall bli härligt att få se dig i Sverige snart, kram Pappa

2012-01-26 @ 08:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0