Nyår 2014-2015

”Jaha då har redan ett år gått” tänker man. En sak har man definitivt kommit underfund med under detta år, och det är att sedan man fyllt 20 så har åren bara swichat förbi. Tyvärr har detta varit en bidragande faktor till en ganska tung depression man haft på slutet av året 2014. Men faktum är, sitter man ner och verkligen tänker efter vad det är man har hunnit med på 7 år så är det ganska mycket. Som exempelvis att man hunnit jobba på tre olika arbetsplatser och slutfört 6 stycken olika högskole/universitetsutbildningar. Vid sidan av detta så har man fått uppleva en massa härliga platser runt om i världen. Platser som man gjort återbesök på, och platser som man aldrig har besökt.
Så egentligen bör man vara väldigt glad och stolt över vad man varit med om under dessa år.
Men nu åter till året 2014. Direkt kan jag säga att 2014 inte har varit ett lika händelserikt år som exempelvis 2012 och 2013. Men trots allt så finns det vissa riktigt fina minnen från detta år som jag känner att jag måste skriva om.


1. gjorde du något år 2014 som du aldrig gjort förut?
Besökte Thailand för första gången
 
2. höll du några av dina nyårslöften?
Visserligen höll jag det delvis, men inte till den mängd som jag egentligen hade riktat in mig på. Jag skulle ha tränat mer aktivt och gjort mer saker som jag tycker är roligt. Bland det som jag tycker är roligast att göra är att åka skidor. Skidorna åkte inte på en enda gång under 2014. ☹

3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
En arbetskamrat blev det

4. vilka länder besökte du 2014?
Thailand

5. var det något du saknade år 2014 som du vill ha 2015?
Ja jag fick ju inte åka skidor


6. vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Något som jag nämnt tidigare, och som jag kommer att nämna fler gånger längre fram i bloggen är Thailand. Ska jag ta ett datum som jag kommer att minnas så var det när min syster gifte sig där den 26:e februari.
 
Jag kommer också minnas när jag fick äran att följa med min classmate Johan och några riktigt härliga vänner till honom till Jönköping för att titta på Elmia Motormässan. Vi var borta mellan den 18-20:e april och hade det grymt trevligt! :)
 
7. vad var din största framgång 2014?
Att jag klarade min ljudteknikerutbildning.
En annan framgång, eller för att inte nämna två till och med, var att jag lyckades släppa två helt egenskrivna låtar på iTunes och Spotify. Den första låten heter "Keeping Your Dream Alive" som släpptes i April, och den andra heter "Just Like You" som släpptes i början av december.
 
8. största misstaget?
Att jag väntade nästan hela 2014 på att få börja arbeta med den nya utbildningstjänsten jag fick, men som företaget i december helt plötsligt beslutade sig för att lägga ner. Skulle istället aktivt börja leta efter nytt när jag insåg att de dragit ut på två månader.

9. har du varit sjuk eller skadat dig?
För första gången i mitt liv så genomgick jag en operation. Jag hade en s k ”bencysta” i långfingret på vänsterhanden som jag fick operera bort. Fick dock reda på att det var helt ofarligt och läkningsprocessen har gått bättre än förväntat ☺ ☺

10. bästa köpet?
Resan till Thailand
 
11. vad spenderade du mest på pengar på?
Liksom i fjol så spenderade jag nog mest pengar på bilen. Min Fiat 500 såldes med en ganska kraftig förlust, och istället köpte jag mig en Volvo S40 som är större, skönare, komfortablare, men också törstigare och dyrare att äga. Men det är det värt ☺
 
12. gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag reste till Thailand och fick upptäcka lite av det landet för första gången.

13. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Nu kommer jag tyvärr låta lite negativ, men året 2014 har varit ett riktigt dött år om man ska lyssna på det som spelats på radio. Det har varit skit rent ut sagt. Ska man nämna en utav många låtar som för mig har varit en stor gåta i hur flera radiostationer har tillåtit spela, så är det ”Stay High” med Tove Lo.
Om jag ska ta fram en låt som jag tycker är bra och som jag vill ska påminna mig om det positiva under musikåret så är det vinnarlåten i idol 2014 ”Unbelievable”.
”What Are You Waiting For” med Nickelback är också en bra låt som kommer att påminna mig om detta år, men texten ger en prestationsångest!
Sedan hade ju Sverige detta år en stark låt i Eurovision Song Contest, Sanna Nielsen med låten Undo som tog en minst sagt välförtjänt 3:e plats ☺

14. var du gladare eller ledsnare i år i jämfört med tidigare år?
Tyvärr ledsnare ☹
Större delen av 2014 har varit tungt rent psykist!

15. vad önskar du att du hade gjort mer?
Gjort mer av det som jag tycker är kul, exempelvis åka skidor, åka utomlands och skriva mer musik.

16. vad önskar du att du hade gjort mindre?
Suttit stilla och inte gjort någonting

17. hur har du tillbringat julen år 2014?
Hemma hos mina föräldrar ute i Lindholmen, tillsammans med min systers familj, och min systers mamma Mia, och hennes halvbror Patrik med flickvännen Elin.
Supermysig julafton!!!
 
18. blev du kär i år?
Nej, inte direkt. Var intresserad av en person, men blev tyvärr sviken.

19. vilket var den bästa händelsen år 2014?
Thailand

20. favoritprogram på TV?
Eurovision Song Contest 2014

21. bästa boken du läste i år?
Även detta år, ingen bok! Om jag får nämna en tidning är det i sådant fall ”Alla Bilar” ;) .

22. största musikaliska upptäckten?
Inget nytt, men Phil Collins har återigen släppt sin Live skiva på Spotify, där det finns en massa låtar som påminner en om en härlig barndomstid.

23. något du önskade dig och fick?
Jag önskade att det skulle lösa sig bra med plugget och tentorna trots att Thailandsresan kom mitt i den värsta pluggperioden. Allting kunde inte ha löst sig så mycket bättre än det gjorde :D :D

24. något du önskade men inte fick?
Åka skidor och att få börjat arbeta med det jag egentligen velat.

25. vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hade två mottagningar hemma hos mig, en för släkten Steenhouwer och en för släkten Öhman.

26. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att få jobba heltid med det jag har studerat till, musik och produktion.

27. hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Troligtvis modern

28. vad fick dig att må bra?
Att ha klarat min utbildning samt att jag reste till Thailand.

29. vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen jag kan komma på

30. vem saknade du?
Det känns som att 2014 har varit ett sammanhållande år. De flesta man velat träffa har man lyckligtvis fått träffa.

31. den bästa nya människan du träffade?
Hittade en efter min resa i Thailand, men tyvärr blev det totalt tvärt om längre in på året.

32. kommer du ha ett nyårslöfte till 2015?
Nej, detta år har jag valt att skippa det.

33. vad har du för mål med det nya året?
Att försöka skriva minst tre nya låtar, och att försöka komma igång mer med mitt nystartade bolag Soundhouwer Production. 

Sammantaget så kan jag säga att det första kvartalet på året var den absolut bästa. Tyvärr så hände det inte så mycket mer efter det. Man hade hur mycket som helst att göra med plugget under januari och februari, och planeringen av Thailandsresan på det. Men faktum är att det var då jag mådde som absolut bäst. ☺
Sedan när mars månad kom så blev det bara tomt! Här skulle man egentligen få börjat jobba med en ny tjänst, men planeringen av tjänsten drog ut på tiden. Först i juli så fick jag börja jobba med utbildning, något som jag trodde skulle bli startskottet för min utbildartjänst, men det varade bara under 3 veckor då jag fick återgå till konduktörstjänst och att "ibland" hoppas in som extra utbildare. Det handlade inte om att de inte tyckte jag hade skött mig. Tvärt om. De var otroligt nöjda med min insats! Fick lovord från både kollegor och ledningsgrupp!
Jag började ana oråd då jag insåg att det drog ut på tiden, så i slutet av juli skickade jag iväg en ansökan om tjänsteledighet för studier för våren 2015. Det blev det som jag kallar för, min ”backup plan”. Satte i samband med det ett krav på min arbetsgivare att jag ville få reda på vad som händer med tjänsten innan den 1:a december. Skulle de satsa på tjänsten så skulle jag sagt upp min tjänstledighet, om inte så skulle jag i sådant fall sätta mig vid skolbänken. Och tur var väl det, då de i slutet av november helt plötsligt beslutar sig för att lägga ner tjänsten!
Otroligt tråkigt då det dessutom hände när jag nästan var som djupast nere i min ångest och depression. Skitsamma! Det är bara att försöka se framåt!!

Vädret 2014?
Vår:
Det blev en ganska "plötslig" vår om man pratar om värmen som egentligen kom redan i mitten av april. När maj kom blev det ganska kallt igen. Både Mars och April blev ganska fina månader :)
Sommar:
En riktigt varm och härlig sommar trots att jag hade maximal otur med att ta semester på de två kallaste sommarveckorna detta år. Men tycker ändå att jag fick ut det mesta av värmen iaf. Tyvärr så såldes även våran båt lagom till att värmen kom :(
Höst:
September var ok, men resten skit!
Mulet och regn, mulet och regn, mulet, mulet, mulet........
Vinter:
Både första och sista kvartalet har vintern knappt visats sig detta år. Första kvartalet var väldigt mild och så även det sista. Lyckligt nog kom iaf minusgraderna i mellandagarna så att man fick chansen att åka lite skridskor.
Vädret har tyvärr varit riktigt uselt med mestadels gråmulet, regn, plusgrader och blåst.
Både februari och november hade en sammanlagd solmängd på knappt 3 timmar detta år.

Vad händer nu?
Trots ett tungt år, så försöker man hålla hoppet uppe. Jag har bestämt mig för att börja studera musikvetenskap i Uppsala under våren, och försöka satsa på min egenstartade firma. Sedan väntar en flytt någon gång under sista kvartalet 2015 då jag ska flytta in till en nybyggd lägenhet i Ullna strand om allt går enligt plan. Hoppas bara försäljningen av min gamla lägenhet går bra.

Det roliga är att inför slutet av år 2015 så står alla i familjen inför en stor förändring när det gäller flytt. Även min bror och mina föräldrar flyttar fast först det första kvartalet 2016. 
Päronen flyttar till Vaxholm och min bror flyttar till Täby. Så kring den här tiden nästa år så är det fullt upp för dem att packa ihop och flytta. Förhoppningsvis är jag då redan färdiginflyttad, det återstår att se!

Sålänge så säger jag Gott Nytt År till er alla, och så håller vi tummarna på att 2015 blir ett kanonår! 

Stor kram!!

Kommentarer
Postat av: Robin Steenhouwer

KORRIGERING: Glömde två viktiga låtar för året 2014, och det var Pharrell Williams låt "Happy" och Justin Timberlakes låt "Not a bad thing! :)

2015-01-18 @ 14:28:23
URL: http://sydneyrobin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0